ازحکمرانی دولتی تا حکمروایی شهری
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمانشاه ؛هفتاد و چهارمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی
مراکز استانها و کلانشهرهای کشور با حضورشهردار و رییس شورای شهر کرمانشاه برگزار شد .
هاشم درویشی رییس شورای شهر کرمانشاه طی سخنانی گفت :
هدف از برگزاری این نشست استفاده از دیدگاههای کاربردی صاحب نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور
و با تاکید بر «از حکمرانی دولتی تا حکمروایی شهری» و با نگاه جامع به مسائل جاری شهرهای کشور بوده است . درویشی تصریح کرد :
بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم (چالشها و راهکارها)
و اتخاذ تصمیم جهت تمدید انتخابات دور ششم شوراهای اسلامی شهر ، وضعیت بودجه مدیریت شهری و روستایی و راهکارهای افزایش سهم دولت در احداث قطار شهری کلانشهرها
در لایحه بودجه همچنین بررسی راهکارهای تعامل با دولت و مجلس به منظور تعیین تکلیف طرح مدیریت واحد شهری
از موضوعات کمیسیون حقوقی و اقتصادی نشست شوراها و شهرداران مراکز استانها و کلانشهرهای کشور بود . وی افزود :
بخش عمدهای از قوانین شوراها در مجلس شورای اسلامی در موضوعاتی از جمله حکمرانی شهری، انتخاب شهردار، نحوه نظارت شوراها
بر عملکرد مدیریت شهری و میزان اختیارات شوراها و شهرداری ها در حال رسیدگی است.
رییس شورای شهرکرمانشاه اظهار کرد: در این نشست به جایگاه ویزه شهرداران در مدیریت شهری و نحوه انتخاب شهرداران تاکید شد که
در این راستا بیانیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و کلانشهرهای کشور به مجلس شورای اسلامی،
شورای عالی استانهای کشور و رئیس جمهور ارسال می شود که در تصمیم سازی مباحث شورایی نقش مهمی دارد.
درویشی تصریح کرد :
اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و کلانشهرهای کشوربا شعار راه حل مشکلات کلان کشور در توجه به مسائل مدیریت شهری،
باعث انسجام و همبستگی بین شوراهای مراکز استانها و زمینهسازی مناسب در جهت تبادل تجربیات
و ارائه راهکارهای نو به منظور از میان برداشتن چالشهای مدیریت شهری خواهد شد









پاسخ دهید