نام هر شهر یکی از مهمترین سرمایه های معنوی آن به حساب می آید

دکتر مسعود علیشاهی:

نام هر شهر یکی از مهمترین سرمایه های معنوی آن به حساب می آید.

دکتر مسعود علیشاهی کارشناس اقتصاد شهری در جلسه رابطین اداره ارتباطات مناطق وسازمانها ی شهرداری از نام شهرها به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های معنوی آن شهر نام برد.

احوال کرمانشاه به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه دکتر مسعود علیشاهی گفت : مدیریت شهری به همان اندازه که به محیط و کالبد شهری در عرصه خدمات به جامعه شهروندی توجه می‌کند باید به نام و تاریخ و فرهنگ شهرها به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های معنوی شهرها نیز توجه کند.

وی بیان داشت:در بحث مدیریت شهری برندسازی با استفاده از پتانسیلهای فرهنگی و تاریخی یک شهر نگاهی تازه را در توسعه اقتصاد شهری بوجود آورده است.

وی افزود:تاریخ ،فرهنگ و سرمایه های اجتماعی و انسانی یک شهر درکنار جغرافیا و کالبد شهر و نیز زیرساختهای شهری بعنوان دارایی‌های ملموس و مشهود شهر در کنار برند و ارزش نام یک شهر بعنوان دارایی‌های نامشهود میتواند قدرت و تاثیر بسزایی بر میزان سرمایه گذاری،توسعه صنعت گردشگری و عرضه محصولات و سوغات آن شهر در عرصه بازار‌های ملی و فراملی یک شهر به حساب آید.

علیشاهی تصریح کرد :برند سازی و مقبولیت آن در بین شهروندان در حقیقت زمینه ساز فرصتی است که با بهره‌گیری از ویژگیهای طبیعی ،فرهنگی ،اجتماعی و تاریخی منافع بلند مدت اقتصاد شهری را بوجود آوریم وبا درک شهروندان از برند شهری که ریشه در خصوص یک پدیده یا محصول دارد باعث مشارکت بیشتر آنان در عرصه توسعه اقتصاد شهری شویم و زمینه مزیت های نسبی و رقابتی را در شهر بوجود آوریم.